👤

Sagot :

ACOLOM

Réponse :

Bonjour,

1 ==> a. Consumers are now sensitive to ethical concerns such as animal rights.

2 ==> c. Consumers use their buying power to protest against the excessive use of plastic.

3 ==> b. Consumers choose brands with high levels of personalisation in order to own unique products.

4 ==> f. The speed of delivery is a crucial factor for consumers

5 ==> e. Many consumers seek bargains by buying second-hand clothes or furnitures

6 ==> d. Consumers value the advice of their peers on Internet above everything else.

1)

a. YouGov : a survey institute ( a global public opinion data company )

b. Blue Planet : a series  ( a British nature documentary series )

2)

a. 80% : consumers who are trying to reduce their plastic waste

b. 50% : consumers willing to pay higher prices for eco-friendly packaging

c. 46% : people in the UK who feel guilty about the amount of plastic they use

3)

« microbeads » ==> Tiny, non-biodegradable plastic particles used in cosmetics and biomedical research

4)

Raisons pour lesquelles les consommateurs britanniques sont devenus plus concernés par les problèmes des déchets plastiques:

- Ils ont été sensibilisés  par les différentes campagnes faites par Greenpeace, les avertissements de la communauté scientifique et les reportages télévisés ...

- Ils se sentent coupables car ils réalisent la quantité de plastique qu’ils utilisent.

- Ils sont motivés pour changer leurs habitudes. ( par exemple payer plus cher des emballages contenant moins de plastique )

© 2024 IDNLearn. All rights reserved.