Bonjour j’ai besoins d’aide pour cet exercice s’il vous plaît :))
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Voici le compte-rendu d'un spectacle. Améliore-le en reliant
les phrases deux à deux à l'aide de who.
-The show started at 5 with the Year 7 students. They danced to the
music of High School Musical.
-Then we all enjoyed an outstanding performance
by the drama students. They played the first act
of Romeo and Juliet by Shakespeare.
- Kenneth Truman was the best actor of all!
He played Romeo.
-
But the Year 8 students got the loudest applause.
They sang really good pop songs.


Sagot :

Pour les 2 premières:
Tu as juste à prendre le groupe nominal à la fin de la première phrase, mettre “who” derrière et supprimer le sujet de la deuxième phrase:
- The show started at 5 with the Year 7 students [who danced to the music of High School Musical].

Pour les 2 dernières:
Tu as juste à prendre le sujet de la première phrase, mettre who derrière celui-ci, supprimer le sujet de la deuxième phrase et mettre la fin de la deuxième phrase puis finir avec la fin de la première:
-Kenneth Truman [who played Romeo] was the best actor of all!

Ex: I have a little sister. She loves to cuddle with me.
(J’ai une petite sœur. Elle adore me faire des câlins.)
- A little sister: sujet 1
- She: sujet 2 (à supprimer)

—> I have a little sister WHO loves to cuddle with me.
(J’ai une petite sœur qui aime me faire des câlins.)
- “Who” remplace le sujet 2 (she), le reste de la deuxième phrase est écrit après “who” sans modification.

CORRECTION:

-The show started at 5 with “the Year 7 students” (sujet de dance) WHO danced to the music of High School Musical.

-Then we all enjoyed an outstanding performance by “the drama students” (sujet de played) WHO played the first act of Romeo and Juliet by Shakespeare.

-“Kenneth Truman” (sujet de played) WHO played Romeo was the best actor of all!

-But “the Year 8 students” (sujet de sang” WHO sang really good pop songs got the loudest applause.