👤

Sagot :

IRSA

Le résumé :

Kelsey est une jeune fille confidente, qui fait partie du groupe de pom pom girls de son établissement.

Un jour, en cours de maths, elle apperçue un garçon quelque peut impoli et rude.

IElle confie à une de ses amies qu'elle ne se sentait pas bien avec lui.

Cependent, l'amie de Kelsey racentit au garçon ce qu'elle lui avait dit, et il était très en colère !

Il commença à la déstabiliser.

Tous ces propos on eu raison de Kelsey, et elle était vraiment inquiète...

Elle en parla avec ces parents, puis, elle en parla avec la direction de son établissement.

Le garçon en question fut suspendu pour 5 jours, et  il l'a réprimanda de ne pas pouvoir prendre une farce à la légère.

Elle s'en ficha, et l'ignora jusqu'à qu'elle ai son diplôme.

Maintenant, elle est libérée de ces angoisses quotidiennes !

Morale : Ne pas croire que vous ne pouvez pas vous faire harceler ! Ca peut arriver à n'importe qui ! IL FAUT EN PARLER !

PS : J'espère que ça t'a aidé !

ACOLOM

Réponse :

Bonjour,

1) VOCABULARY

a) definitions

- A Cheerleader is a person, generally a woman or a girl, who supports a sports team and leads the public in shouting encouragement.

- A freshman year is a first year student at high school in the USA.

- A sophomore year is a second year student at high school in the USA.

- Graduation is the end of high school when you are given your diploma.

b) PICTURES : These are braces ( des bagues/ appareil dentaire ). This a fly ( une mouche )

c) SYNONYMS / ANTONYMS

- A pupil = student

- polite =/= rude

- attitude = behavior

- cry =/= laugh

d) DECOMPOSITION

(l.1) without : with // out           (l.3) shinny : shin // y

(l.7) disappear : dis // appear        (l.35) strangely : strange //ly

2) COMPREHENSION

a) Information about Kelsey ( surname/age/nationality/qualities and characteristics):

She was15, American, confident, friendly, very good student ( a straight-A student ), has braces

b) Where does the first scene take place?

The first scene takes place in a high school classroom.

c) Information about the bully (gender/nationality/class/shortcomings in Kelsey’s opinion/qualities in other pupils’ opinion)

The bully is an American boy. He is a freshman. Kelsey found him rude and disruptive. Other pupils thought he was the funniest boy and that he wouldn’t harm a fly.

d) Who did Kelsey end up speaking to about her problem?

After speaking with her mother, her father, the school counselor and the school liaison deputy , a police officer she ended up speaking with the vice principal and principal .

e) What happened to the bully?

The bully was suspended for five days.

f) What solution would Kelsey have preferred?

She would have preferred to change her class.

g) Find words in the text which express violence.

« shouted » »I’m going to mess with you » « punched you in the face » « ripped off your little braces » « bothering me »  « dangerous situation »  « he lift his hand on my face » « bullied » « harm » « tormented »

© 2024 IDNLearn. All rights reserved.