SVP j'ai besoin d'aide.
Read the text and answer the following questions:
1. Introduce the document (giving its title, date, source, nature and general topic)
2. What does it talk about ?
3. Where does it take place ?
4. Who are the different people involved in this project ,
5. Who are the different people involved in this project ?
6. Why is it interesting for them ?
7. When did it start ?


SVP Jai Besoin Daide Read The Text And Answer The Following Questions 1 Introduce The Document Giving Its Title Date Source Nature And General Topic 2 What Does class=

Sagot :

Réponse :

1) The title of the document is "How the elderely can help the young - and help themselves". It was written on January 5, 2019 and is from The Guardian. It speaks of intergenerational exchanges.

2) It talks about young people who hang out with the elderly, which would help develop children's language development and allow the elderly to feel less alone.

3) It started in Japan in 1976. The first time this was implemented in the UK was in Wandsworth.

4) et 5)The people involved in this project are young children and the elderly alone.

6) It is interesting for them because it allows children to develop their languages ​​thanks to the reading time that is given to them. In addition, it allows to create social links and develop the sociability of young people but also for the elderly not to feel alone.

7) It started in Japan in 1976.

Explications : en français :

1) Le titre du document est "Comment les personnes âgées peuvent aider les jeunes - et s'aider elles-mêmes". Il a été écrit le 5 janvier 2019 et provient de The Guardian. Il parle d'échanges intergénérationnels.

2) Il parle de jeunes qui côtoient des personnes âgées, ce qui aiderait à développer le développement du langage des enfants et permettrait aux personnes âgées de se sentir moins seules.

3) Cela a commencé au Japon en 1976. La première fois que cela a été mis en œuvre au Royaume-Uni, c'était à Wandsworth.

4) et 5)Les personnes impliquées dans ce projet sont de jeunes enfants et des personnes âgées seules.

6) C'est intéressant pour eux car cela permet aux enfants de développer leurs langues grâce au temps de lecture qui leur est accordé. De plus, il permet de créer du lien social et de développer la sociabilité des jeunes mais aussi aux personnes âgées de ne pas se sentir seules.

7) Cela a commencé au Japon en 1976.